Terracotta Warriors

Terracotta Warriors 兵马俑 (bing1ma3yong3)

bing =soldier(s), army
ma = horses

http://www.cs.iupui.edu/~jzheng/bingmayong/e-index.html

Reisinfo

Afstand Hui Area -> Terracotta Warriors = 43,2 km - 58 min

Inleiding

Qin Shi Huang Di was de eerste keizer van China en leefde van 259 tot 210 v. Chr. Met zijn vele militaire veldtochten wist hij heel China onder zijn gezag te krijgen. Hij standaardiseerde het systeem van maten en gewichten en het karakterschrift. Hij creëerde centralisatie van politiek, economie, militaire zaken en cultuur. Deze keizer stond aan de oorsprong van de realisatie van het befaamde verdedigingswerk, de Chinese Muur.

Keizer Qin Shi Huang Di was ook een man van radicale daden rondom zijn eigen dood. De status die hij in zijn leven had bereikt, wilde hij ook in het hiernamaals vasthouden. De zachte glooiende heuvels van de berg Li had de perfecte Fenghsui voor de ideale graflocatie. Hier, waar oude koningen waren begraven, liet hij 700.000 dwangarbeiders een uniek mausoleum bouwen. Dit grafcomplex werd ingericht met bijzondere grafgiften, bewaakt door zijn Terracotta Leger en bezegeld door arbeiders en concubines die levend werden begraven.

Het Terracotta Leger is bij toeval in 1974 gevonden door een boer die een waterput groef. Sindsdien zijn archeologen druk bezig met het blootleggen van de ca. 7.000 soldaten. Inmiddels zijn er ruim 1.000 soldaten opgegraven en liggen er nog 6.000 bedolven onder een laag aarde. De opgravingen worden zeer zorgvuldig uitgevoerd en elke soldaat ondergaat een maandenlange restauratie.

Ook keizers van de opvolgende West-Han dynastie lieten zich begeleiden door hun eigen Terracotta Leger. De verfijnde soldaten, ruiters en hun paarden tonen samen met andere prachtige grafgiften hoe het geloof in het leven in het hiernamaals in deze periode werd geuit. Prachtige voorwerpen van terracotta, jade, goud en brons tonen dat het leven in het vroege Chinese keizerrijk werd voortgezet in een andere dimensie.
Bron

Documentaire

We gaan proberen de beste delen op DVD te zetten zodat we deze in de bus kunnen bekijken, hier alvast de volledige documentaire:
The First Emperor: The Man Who Made China (Part 1)

Bibliography
Benoît Mater, Het Terracotta leger van Xi'an, Schatten van de eerste keizers van China, Waanders Uitgevers, Zwolle, 2008 (i.s.m. EXPO MAASEIK en Stad Maaseik) - contacteer ES als je dit boek wil gebruiken
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License